sobota, 17. december 2011

5 komentarjev


5 komentarjev
Sobota 1.maj 2010 ob 8h zjutraj (gremo na Rožnik)
Relevantnost teksta se pokaže že kar v enem od predgovorov izdaj Kapitala. Po smrti Karla Marxa napiše Engels tole:
»V pričujoči tretji izdaji ni torej spremenjena nobena beseda, ki zanjo ne bi zagotovo vedel, da bi jo bil pisec sam tudi spremenil. Ni mi moglo priti na misel, da bi uvedel v »Kapital« običajni žargon, v katerem so se navajeni izražati nemški ekonomisti, to latovščino, v kateri se na primer, imenuje delodajalec tisti, ki mu za plačilo v denarju delo drugi dajejo, delojemalec pa oni, ki mu za mezdo delo odvzemajo. Tudi v francoščini se v navadnem življenju uporablja beseda “travail” v pomenu »zaposli­tev«. Po pravici pa bi imeli Francozi za prismojenega vsakega ekonomi­sta, ki bi kapitalista imenoval »donneur de travail«, delavca pa “receveur de travail”«.
Delo je pri tistem, ki ga lahko opravi, pri delavcu in kapitalist je delojemalec, ker on kupi delavčevo zmožnost za delo. To kar je pri kapitalistu – delojemalcu so prostori za delo, surovine, posel itd. Čeprav se redno uporabljana napaka zdi na prvi pogled nepomembna pa je s stališča dialoga oziroma pogajanj med sindikati in kapitalisti ključna.
Ponedeljek 3.maj ob 15h (dobimo se v Kapsuli)
Dizajn i zločin, Hal Foster, Zagreb 2006, str. 121
»…odjek je slavne polemike od prije stotinu godina, Ornament i zločin (1908.) arhitekta Adolfa Loosa, koji je u tom djelu šibao neu­mjereno širenje ornamenta na sve./…/ umjesto toga, kako je inzistirao njegov prijatelj Karl Krauss, bio je u tome da se stvori prostor nužan da bi se razvila ikakva praksa, "da bi se kulturi dalo prostor slobo­de".«1
Sreda 5.maj ob 15h (Kapsula)
Irwin: Temporalnost, NSK Država v času (detajl1 - Nigerijci)2,
1Gre za držo skrajne bližine za razliko od distancirane kritike ki meri na mesta občosti. Formula, ki gre k tej bližini je: »Bil sem poleg« in se mi zdi nadvse pomembna, ker poizkuša reartikulirati par teorija/praksa oziroma gre za selitev teorije od zgoraj navzdol ali bolj enostavno napeljuje na sintagmo: »od glave k telesu«.
2NSK Država v času, kontinuirani projekt utopične države brez konkretnega ozemlja, a z več tisoč državljani ter formalnimi nacionalnimi simboli, kot so zastava, znamke, emblemi in potnimi listi, ki ga lahko dobi vsak za ceno 28 evrov.
Ponedeljek 10.maj ob 15h (Kapsula)
Bas Jan Ader: Ponavljanje in kriza
Fall I, Los Angeles, 16mm film, 1970http://www.youtube.com/watch?v=kVef8hrUS_8&NR=1
Fall II, Amsterdam, 16mm film, 1970http://www.youtube.com/watch?v=NRHba4IAdsI&NR=1
Broken Fall (Organic) Amsterdamse Bos, Holland, 1971http://www.youtube.com/watch?v=JaqBp2IC7XU
Sreda 12.maj ob 15h (Kapsula)
Santiago Sierra: Uprizarjanje in udejanjanje
PERSON OBSTRUCTING A LINE OF CONTAINERS, Stockholm 2009
»Afnanje je torej povezano z nadvse globoko tesnobo, ki jo lahko jedrnato opišemo kot nelagodje ob misli, da s tem, da sprejmemo, da smo to, kar smo, obenem tudi priznamo, da smo zgolj to. Enkratno pravzaprav vključuje tako zmagoslavje kot ponižanje: zmagoslavje, da si edini na svetu, ponižanje, da nisi nič drugega kot prav ta edini, se pravi skoraj nič in kmalu sploh nič več. Precioznost stremi za zmagoslavjem brez ponižanja in s tem se izraža ne le ljubezen do kompliciranja, ampak nekaj globljega, odpor do sebe kot enkratnega.«1
1 Clėment Rosset, Realno in njegov dvojnik, Analecta, Ljubljana 2009
J. Barši

Ni komentarjev:

Objavite komentar